PRASKI TURNIEJ SCRATCHA

PROGRAMOWANIE jest SUPER!!!

Pokaż światu Swoją pracę! Weź udział w Konkursie. Czekamy na CIEBIE!

REGULAMIN

Regulamin Praskiego Turnieju Scratcha edycja 2022

regulamin wersja PDF - pobierz


I.      Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Praskiego Turnieju Scratcha (zwanego dalej konkursem) jest Dzielnica Praga-Północ m.st. Warszawy reprezentowana przez Zarząd Dzielnicy, ul. Kłopotowskiego 15 oraz Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 73 im. Króla Stefana Batorego w Warszawie, ul. Białostocka 10/18, 03-741 Warszawa.
  2. Partnerem Praskiego Turnieju Scratcha jest spółka Giganci Programowania Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. Krucza 46/ LU 3 (zwana dalej Partnerem)
  3. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów praskich szkół podstawowych klas 4-7, którzy dobrowolnie zadeklarują w nim swój udział.
  4. Konkurs rozpoczyna się 20 października 2022 roku, a termin dostarczenia prac upływa w nieprzekraczalnym terminie 2 grudnia 2022 roku. Prace konkursowe przesłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
  5. Komunikaty oraz informacje dotyczące konkursu publikowane będą na stronie szkoły SP73 (współorganizatora): www.sp73.waw.pl
  6. Koordynatorem konkursu jest nauczyciel informatyki Grażyna Chmielewska (Szkoła Podstawowa nr 73)
  7. Wszelkie pytania dotyczące konkursu należy kierować na adres e-mail: grazyna.chmielewska@sp73.edu.pl

II.     Cele Konkursu

  1. Ujawnianie i rozwijanie talentów informatycznych, w tym programistycznych
  2. Rozwijanie aktywności twórczej uczniów.
  3. Popularyzacja języka Scratch.
  4. Zachęcanie do wspólnej, edukacyjnej zabawy, jako mądrego sposobu spędzania czasu z komputerem.
  5. Promowanie uczniów wyróżniających się uzdolnieniami informatycznymi oraz stworzenie im możliwości osiągnięcia sukcesu 
Efektem Konkursu powinno być podniesienie poziomu kształcenia informatycznego w szkołach podstawowych.

III.   Zasady uczestnictwa w konkursie

1. Konkurs adresowany jest do uczniów praskich szkół podstawowych klas 4-7.
2. Informacja o konkursie zostanie zamieszczona:
  • na stronie internetowej Praski Turniej Scratcha: https://praskiturniejscratcha.blogspot.com/ 
  • na stronie internetowej SP 73: www.sp73.waw.pl 
3. Każdy uczestnik biorący udział w konkursie może oddać maksymalnie jedną pracę konkursową. Do konkursu nie można zgłaszać prac zespołowych.

IV.    Zgłoszenia do Konkursu:

  1. Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić Kartę Rejestracji pobraną ze strony Praski Turniej Scratcha   lub ze strony SP 73.
  2. Wypełniona Karta Rejestracji powinna być potwierdzona pieczęcią szkoły (poświadczenie, że Uczestnik Konkursu jest uczniem). Wymagane jest, aby uczeń posiadał opiekuna – nauczyciela.
  3. Prace konkursowe wraz z wypełnioną Kartą Rejestracji (skan) należy przesłać (zadanie nauczyciela- opiekuna) w terminie do 2 grudnia 2022 roku na adres Koordynatora Konkursu: grazyna.chmielewska@sp73.edu.pl; Temat listu: Turniej Scratcha.
  4. Oryginał Karty Rejestracji Laureata konkursu należy dostarczyć do Szkoły Podstawowej nr 73 do dnia 15 grudnia 2022r.
  5. Karty Rejestracji pozostałych uczestników konkursu przechowuje szkoła przez okres jednego roku, nie krócej niż do dnia 15 grudnia 2023 roku. Na prośbę organizatorów konkursu, szkoła przekazuje oryginał Karty Rejestracji ucznia nie-Laureata organizatorowi.
  6. Tylko prace spełniające warunki Regulaminu, będą dopuszczone do konkursu.

V.     Zadanie konkursowe

  1. Praca nadesłana na Konkurs musi być wykonana samodzielnie w postaci projektu programu Scratch (typ pliku to: Scratch Project (.sb3), na podstawie własnego pomysłu. Nie można zgłaszać do konkursu projektów remiksowanych.
  2. Stworzony projekt może być historyjką, animacją, grą edukacyjną.
  3. Pracę konkursowe muszą być objęte licencją Creative Commons 3.0 (http://creativecommons.pl)
  4. Wszystkie materiały wykorzystane w projekcie (fotografie, rysunki, dźwięki) muszą pochodzić z własnych zbiorów, z biblioteki dostępnej w programie Scratch lub muszą zostać wykonane własnoręcznie w obrębie programu albo do niego zaimportowane.
  5. Dopuszcza się wykorzystanie materiałów pobranych z Internetu, np. zgromadzonych w serwisie www.openclipart.org lub podobnym pod warunkiem, że dozwolone jest ich publikowanie.
  6. Nadesłanie pracy na Konkurs jest jednoznaczne ze złożeniem deklaracji o tych faktach.
  7. Format pracy konkursowej to plik w formacie: Scratch Project (.sb3),
  8. Nazwa pliku (praca konkursowa) powinna zawierać następujące elementy:
        Skróconą nazwę szkoły nazwisko i imię ucznia kategoria projektu ucznia oraz być zgodna                  z poniższymi wzorem:
            np. sp73_kowalski_tomasz_kl6_gra.sb3 
            np. sp73_malinowska_maria_kl4_historyjka.sb3
            np. sp73_nowak_zosia_kl5_animacja.sb3

VI.        Ocena prac konkursowych:

1.        O wynikach konkursu decyduje JURY konkursowe.
2.        Prace konkursowe będą oceniane w dwóch kategoriach:
§    I kategoria klasy 4-5,
§    II kategoria klasy 6-7
3.        Jury oceniając prace konkursowe będzie brało pod uwagę następujące kryteria:
§    Oryginalność pomysłu, tematykę projektu,
§    Zaawansowanie skryptów, poprawność działania skryptów,
§    Estetykę wykonania pracy, walory artystyczne oraz poprawność językową

VII.     Nagrody:

  1. Laureaci konkursu w każdej kategorii otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają dyplomy. Opiekunowie otrzymają podziękowania za przygotowanie uczniów do konkursu. 
  2. Jury zastrzega sobie prawo przyznania nagrody specjalnej za pomysł, użyte środki artystyczne lub też za wykonanie.
  3. Lista Laureatów konkursu zostanie opublikowana w dniu 12 grudnia 2022 na stronie internetowej SP73: www.sp73.waw.pl; ostateczne wyniki konkursu będą ogłoszone podczas uroczystości zakończenia konkursu 15 grudnia 2022. Uroczystość w zależności od sytuacji odbędzie w formie tradycyjnej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73 lub spotkania online. Wówczas Organizatorzy prześlą uczestnikom dane do logowania. 

VIII. Terminarz konkursu

1.        20 października 2022 – oficjalne ogłoszenie konkursu
2.        2 grudnia 2022 – zakończenie rejestracji i nadsyłania prac.
3.        12 grudnia 2022 - ogłoszenie listy laureatów konkursu (bez podania zajętych miejsc) na stronie szkoły SP73 (współorganizatora konkursu): www.sp73.waw.pl
4.        15 grudnia 2022 - uroczyste zakończenie konkursu, ogłoszenie wyników i wręczenie nagród. 

IX.    Postanowienia końcowe

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do niedopuszczenia lub wykluczenia Szkoły z Konkursu w przypadku złamania postanowień Regulaminu: kradzieży własności intelektualnej, zachowań nieetycznych i sprzecznych z prawem.
  2. Przesłane prace konkursowe nie będą zwracane.
  3. Rodzice/prawni opiekunowie uczestników Konkursu wyrażają zgodę na nieodpłatne przeniesienie na rzecz Organizatora majątkowych praw autorskich do pracy konkursowej, bez ograniczeń terytorialnych lub czasowych, w tym do wszelkich form korzystania, np. kopiowania, druku, publikacji, dystrybucji, nagrywania, przechowywania na jakimkolwiek nośniku, wykorzystywania podczas prezentacji i wystaw publicznych – na wszelki sposób oraz we wszelkiej formie i wszelkim formacie.
  4. Rodzice/prawni opiekunowie uczestników Konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z realizacją oraz przeprowadzeniem Konkursu.
  5. Podanie danych osobowych oraz zgoda na ich przetwarzanie są dobrowolne. W przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach określonych w Regulaminie Konkursu bądź żądania ich usunięcia, uczestnik Konkursu zostanie wykluczony z udziału w Konkursie.
  6. Dane osobowe uczestników Konkursu będą wykorzystywane wyłącznie do celów związanych z Konkursem i będą chronione zgodnie z zasadami rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Dane osobowe będą wykorzystane tylko w celu ogłoszenia wyników konkursu, podsumowania konkursu, opisu prac w Galerii Prac, publikacjach mówiących o konkursie oraz w celach korespondencyjnych.
  7. Sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator Konkursu.
  8. Zgłoszenie się do Konkursu jest jednoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
Załączniki:
DANE KONTAKTOWE:
Grażyna Chmielewska tel. 22 619 55 01
e-mail: grazyna.chmielewska@sp73.edu.pl
Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych (Dz.U. z 2009, Nr 201 poz. 1540 ze zm.).